kayıt

şener şen

  1. 4
    sinemaya adam akıllı giriş yaptığı 1970'ler boyunca ertem eğilmez'in temellerini attığı geniş kadrolu filmler içerisinde kendisine genellikle bahsi geçen kadronun kıyısından köşesinden yer bulmaya çalışan yan rollerde görev almıştır. ertem eğilmez ve arzu film ile özdeşleşen bu ekolün, şener şen'in de bir kısmında yer bulduğu, en bilinen örnekleri oh olsun, salak milyoner, gülen gözler, hababam sınıfı serisi, aile Şerefi, köyden İndim Şehire, ah nerede, neşeli günler, tosun paşa, Şabanoğlu Şaban ve süt kardeşler (gulyabani)'dir.

    yukarıda sayılan filmlerde çoğunlukla çekirdek kadro olarak niteleyebileceğimiz aile, sınıf veya ikili dışarısında kalmış fakat hemen hemen bütün hikayelerde önemli sayılabilecek roller edinmiştir.

    1970'lerin sonuna doğru ise, belki ekonomik sebeplerden ötürü, belki de sanatsal kaygılarla geniş kadro kullanımından vazgeçen ve farklı öykülere yönelen ertem eğilmez başta olmak üzere, atıf yılmaz, yavuz turgul ve kartal tibet'le birlikte çalıştığı eserlerde baş rollerde boy göstermeye başlamıştır.

    1970'lerde aralarındaki kimya sebebiyle pek çok eserde kullanılan kemal sunal - halit akçatepe ikilisine alternatif olarak zaman zaman kemal sunal, zaman zaman da ilyas salman ile birlikte (yukarıdaki ikilinin aksine, çoğunlukla zıtlıklar üzerine kurulmuş ikililer şeklinde) ana kadroya yükselmiştir.

    1980'lerin ortasından itibaren ise tek adam rollerine çıkmıştır. 1985 yılı, Şener Şen filmografisinde bu durumu tasdikler niteliktedir (züğürt ağa, namuslu, aşık oldum, Çıplak vatandaş).

    ayrıca, girinin kaleme alındığı vakit itibariyle gelecek bakınızlar;
    (bkz: türk sinemasında orta oyunu ekolü)
    (bkz: türk sinemasında ertem eğilmez arzu film ekolü)
    (bkz: türk sinemasında şarkı isimli filmler ekolü)
    (bkz: türk sinemasında natuk baytan ekolü)
    #8004 bollocks | 14 yıl önce
     
  2. tümünü gör