kayıt

aşk bu kızılötesi yaralı müzesi hareket edemem

  1. 7
    başlık altında yapılan analizleri okuyunca zihnim açıldı. ben de devam ettireyim.

    "topu topu bir beste
    arasına bir beste
    iki nokta bir besteyiz"

    ilk başta göze çarpan; ortada iki notadan müteşekkil bir beste var. bu besteyi kimin yaptığı belli değil, zira serdar'ın 7 nota kullandığını biliyoruz.

    "arasına bir beste": şimdi, "bir"'in arası olmadığına göre beste sayısı aslında birden fazla olmalı. olayın aslını anlamak için birinci mısraya dönüyoruz, oraya gizli bir referans var: "topu topu bir beste" yani, bir beste görüntüsü altında aslında -"topu" ve "topu" olarak betimlenen- kendi içerisinde bütünlük oluşturan iki bestecik var. bunlar, bağlaç işlevi gören bir üçüncü beste ile bir araya getirilmişler.

    "iki nota bir besteyiz": yani "ikimiz de ayrı frekanslara sahibiz, ama bir araya gelince güzel bir sound yakalıyoruz." burada üstad bize kendi ilişkisi üzerinden mutlu bir birlikteliğin formülünü veriyor. beyler birlikte pes atabildikleri, trip atmayan, arabasını sanayiye kendi götürüp getiren kadınlar aramaktan vazgeçsinler diyor. kadınlar da erkeklerden fazla romantizm beklemesin, birlikte yoga yapmayı falan unutsunlar demeye getiriyor.

    #97527 Sweeny Todd | 10 yıl önce
     
  2. tümünü gör