2
öncelikle şehadet islam dininin bir terimi olup onun belirlediği sınırlar içinde düşünülebilecek bir kavramdır. tdk'nın yapmış olduğu tanım bu noktada referans değildir. islamda da kimlerin şehit olduğu kimlerin olmadığının sınırları açık bir şekilde ifade edilmiştir.
soma'da ölen insanlarımıza şehit denilmesinin iki sebebi var.
birincisi yıkıntı altında kalanların şehit sevabı alması, ikincisi de kendi helal rızkını kazanmak için ölenlerin şehit sayılması
dolayısıyla eğer islami bir terim olan şehadetten bahsediyorsak evet şehittirler yok başka bir anlam oluşturup içini kafamıza göre dolduruyorsak o zaman keyfinize göre şehit olabilirler de olmayabilirler de.
1
öncelikle; şehit: kutsal bir ülkü veya inanç uğrunda ölen kimse *
uğrunda diyor gördüğünüz gibi, yani adam ölebileceği ihtimalinin karşılık veya bir çıkar beklemeksizin bir hayli bilincinde.
bir amaç, bir ideal uğruna ölüyor.
peki şimdi soruyoruz; somadaki işçilerimiz neden öldü?
devletumuzun şanı yükselsin, kendilerini adadıkları amaç, ideal yerine gelsin diye mi?
hayır,
o madende yaşam odaları olmadığı için, iş güvenliği öncelik olmadığı için öldüler.
evlerine iki kuruş götürebilmek için yerin bilmem kaç bin metre altında o şartlarda 'çalışmak zorunda bırakıldıkları' için öldüler.
ve o insanlara şehit deyip, satılmış medyanın gözüyle milyonlara bunu böyle lanse etmek, üstünü örtmek; bunu kutsal bir şeymiş gibi göstermek; o insanların vebalini üzerinden atmaya çalışmaktır.
her saniye dinden dem vurup, o kadar insanın ölümüne sebep olan o madende olanlardan dolayı kendini suçlu görmemek, özür dilememek ve dahi, suçlayanı dövmektir.
zorbalıktır.