kayıt

aşk bu kızılötesi yaralı müzesi hareket edemem

  1. 1
    bir adet ünlü türk büyüğü serdar ortaç sözü.
    kendisi 8 notayla bestelenebilecek şarkı sayısının kendisini sınırlamasına müsaade etmiyor belli ki.
     
  2. 2
    Evkira!!!

    "aşk bu, kızılötesi"
    yani aşk metafizik bir şey. öyle basit bir şey değil. insanın algı sınırlarının çok üstünde bir şey. görülemez, duyulamaz. ama vardır. sırlı, gizemli.

    "yaralı müzesi"
    aşk uğrunda yaralananlar. yani aşk acısı yaşayanlar

    "hareket edemem"
    o kadar çok aşk acısı çeken var ki hareket edemiyorum. etraf aşk acısı çekenlerle dolu.
    #79705 materialist | 11 yıl önce
     
  3. 3
    (bkz: her şeyin farkındayım ve bu durumdan memnun değilim)
     
  4. 4
    bir Serdar Ortaç şarkısına ait olduğunu kolayca anlayabileceğimiz sözlerdir.
    #79796 xhaveheartx | 11 yıl önce
     
  5. 5
    şahsın ne düşünerek yazdığı bilinmese de, zilyon tane insan bunun üzerine oturup düşünmüştür. kitlelere hakim olmak böyle bir şey herhalde.
    #84255 nihil | 11 yıl önce
     
  6. 6
    başlık altındaki 2 numaralı entry'ye edit: Kızılötesi derken anlatılmak istenen ayrıca aşkın bluetooth gibi uzaktan da çeken bir şeyin aksine, kızılötesi gibi sadece yan yana iken varlığını gösteren bir şey olmasıdır.
    #84282 buburadamutluyum | 11 yıl önce
     
  7. 7
    başlık altında yapılan analizleri okuyunca zihnim açıldı. ben de devam ettireyim.

    "topu topu bir beste
    arasına bir beste
    iki nokta bir besteyiz"

    ilk başta göze çarpan; ortada iki notadan müteşekkil bir beste var. bu besteyi kimin yaptığı belli değil, zira serdar'ın 7 nota kullandığını biliyoruz.

    "arasına bir beste": şimdi, "bir"'in arası olmadığına göre beste sayısı aslında birden fazla olmalı. olayın aslını anlamak için birinci mısraya dönüyoruz, oraya gizli bir referans var: "topu topu bir beste" yani, bir beste görüntüsü altında aslında -"topu" ve "topu" olarak betimlenen- kendi içerisinde bütünlük oluşturan iki bestecik var. bunlar, bağlaç işlevi gören bir üçüncü beste ile bir araya getirilmişler.

    "iki nota bir besteyiz": yani "ikimiz de ayrı frekanslara sahibiz, ama bir araya gelince güzel bir sound yakalıyoruz." burada üstad bize kendi ilişkisi üzerinden mutlu bir birlikteliğin formülünü veriyor. beyler birlikte pes atabildikleri, trip atmayan, arabasını sanayiye kendi götürüp getiren kadınlar aramaktan vazgeçsinler diyor. kadınlar da erkeklerden fazla romantizm beklemesin, birlikte yoga yapmayı falan unutsunlar demeye getiriyor.

    #97527 Sweeny Todd | 10 yıl önce