1
türkiye'de müslüman bir ailede olup müslüman olarak yetiştirilen fakat sonradan ateist olmuş bir birey için doğru olan tespit. şöyle ki genelde müslüman olarak yetiştirildikten sonra bir şekilde dinini sorgulamayı başarırsa bu sorgulama döneminde islamiyeti aşırı derecede iyi öğrenir ki zaten bu yüzden olayın saçmalığını ve yanlışlığını farkedip ateist olur. eğer sorgulayıp da müslümanlığa devam ederse zaten iyi öğrenememiş demektir. şimdi müslüman arkadaşlar bu entry'ye çok kızacaklar ama bende onlara şunu demek isterim. o kadar dininizden eminseniz buyrun dininizi sonuna kadar sorgulayın. eğer sizin ki doğruysa zaten hem dininizi süper öğrenmiş olursunuz hemde inancınız güçlenir. yok eğer yanlışsa zaten yanlış olduğunu farkedeceğiniz için artık saçma sapan bir inancın peşinden gitmeyi bırakmış olacaksınız. bence iki türlü de kazançlı çıkıyosunuz yani bu yüzden sorgulamakta yarar vardır.
#60444 galaxi90 |
12 yıl önce
2
Ne biliyormuş ki bu ateist? hadis senedinin ne olduğunu, mütevatir hadisi mi biliyormuş? Yoksa sebeb-i nüzulü , fıkıhta usülü mü? İctihat? Yoksa kulfü(!) yü mü? Elhamdürillah(!)ı mı ?
Hem bilmicen, hem konuşcan. Üstelik bilmek yeterli olmazken. Sokakta gezen en adi, en şerefsiz, arkadaşını satıp, her türlü alavere dalavere yapabilecek , az biraz da hırsızlığı olan adamı çevir sor: güzel insan, iyi insan nasıl olur de. Der ki: yalan söylemez, çalmaz , aldatmaz, can kardeşi on kişinin arasına dalsa o da gözünü kırpmadan dalar. Böyle adamlar yok mu? Bu adamlar bilmiyor mu? Demek bilmek yaramıyormuş. Çünkü bilgi ayrı irfan ayrı sokrates. İrfan da aklın işi deği l. İt is something like differences between information and acknowledge? Clear?
#84655 byln |
10 yıl önce